Munca în domeniul social răspunde unor nevoi imediate. Fără de ea, mulți oameni nu ar avea acoperiș, nu ar avea un prânz cald, ar rămâne cu rănile nepansate. Mulți copii ar rămâne fără școală, fără un minim de grijă, fără cineva care să le explice viața.
Profesioniștii din social știu că serviciile sunt cu atât mai bine primite și mai eficiente cu cât clienții lor sunt mai implicați în designul lor și în activitățile organizației. Clienții serviciilor sociale nu sunt niște „asistați”, ci sunt oameni care merită respect și demnitate.
De ce am vrea implicarea clienților și până unde poate merge ea?
Care sunt obstacolele în calea participării și care sunt cele mai bune metode de lucru?
Sunt câteva dintre întrebările la care răspundem împreună la atelierul online „Participare pentru schimbare. Clienții ca parteneri în designul serviciilor sociale”.
Discuția va fi ghidată de Oana Preda, care vine cu experiența de organizare comunitară, inclusiv cu persoane din grupuri vulnerabile, dezvoltată la
CeRe: Centrul de Resurse pentru participare publică (organizație pe care a fondat-o în 2006).
Implicată în societatea civilă din 1996, Oana a coordonat și participat în campanii locale sau naționale de advocacy pe teme precum politici sociale, dezvoltare locală, drepturile omului, spațiul civic sau dezvoltare urbană. În ultimii ani, a dezvoltat o serie de programe care implică cetățeni din categorii vulnerabile: persoane fără adăpost sau cetățeni din mediul rural izolat.
Ca trainer și facilitator, Oana a lucrat cu zeci de organizații și grupuri de cetățeni, sprijinindu-le în procese de creștere a capacității, de planificare strategică sau de implicare a stakeholderilor.
31 octombrie 2023, 11:00 – 14:30
Online, prin platforma Zoom
Costul de participare: 150 de lei
Detaliile despre cum se realizează plata le vei regăsi în formularul de înscriere din butonul de mai jos.