Manifest pentru o școală incluzivă în România

 

Descoperă Raportul de analiză privind activarea echipelor multidisciplinare ca metodă de facilitare a incluziunii la nivel școlar elaborat în cadrul proiectului Education Includes Opportunities de către CONCORDIA Academia.

 

De ce este nevoie de incluziune școlară şi socială la nivelul şcolii?

FIECARE COPIL are dreptul la educație de calitate, așa cum precizează Convenția ONU cu privire la drepturile copilului, la care România este parte din anul 1990. Cu toate acestea, numeroși copii din țara noastră nu sunt sprijiniți, prin educație, să-și atingă potențialul de dezvoltare.

FIECARE COPIL are dreptul la educație de calitate, așa cum precizează Convenția ONU cu privire la drepturile copilului, la care România este parte din anul 1990. Cu toate acestea, numeroși copii din țara noastră nu sunt sprijiniți, prin educație, să-și atingă potențialul de dezvoltare. Din această perspectivă ne confruntăm cu 2 probleme: o problemă de acces şi o problemă de abandon.

În contextul pandemiei un milion de copii, adică unul din trei elevi, nu au avut acces la educația online pentru aproape un întreg an școlar, fapt care are repercursiuni pe termen lung, programele de învățare remedială nefiind unul din punctele forţe ale învățământului românesc. Pe lângă acest fapt, conform Salvați copiii, aproximativ 30.000 de elevi din învățământul primar și gimnazial au încetat să frecventeze școala, în anul școlar 2017–2018, ceea ce înseamnă o rată alarmantă a abandonului școlar, mai exact 1.7%. Fenomenul nu include, totuși, neparticiparea școlară, unde cifrele sunt din nou îngrijorătoare. În anul școlar 2018–2019, peste 380.000 de copii vârsta între 3 și 17 ani nu erau înscriși în nicio formă de învățământ (circa 10% din copiii de această vârstă), din care 80.441 aveau vârsta învățământului primar (7 – 10 ani).

Citește mai multe aici.