Webinarii

Adaptați la noul context

Actuala criză COVID-19 a fost pentru CONCORDIA Academia o oportunitate de a explora noi modalități prin care poate veni în sprijinul profesioniștilor din domeniul social.

Astfel, în primăvara 2020, am lansat o serie de webinarii #inTranzitie gratuite cu durata de circa 2 ore, susținute de traineri din cadrul CONCORDIA Academia. Foarte curând conceptul a fost dezvoltat și dus la alt nivel sub numele #OameniInTranzitie - serie de întâlniri online realizate în parteneriat cu Fundația Hanns Seidel și Asociația „Ține de noi”.

Subiecte abordate

Cu ajutorul acestor evenimente online ne dorim să oferim profesioniștilor din social posibilitatea de a discuta despre prezentul și viitorul serviciilor sociale în contextul noilor provocări aduse de criza COVID-19. Au fost abordate teme precum: self-management și self-care pentru manageri; viața profesională vs. viața personală; serviciile sociale între dezechilibru și reinventare; „părinte” de profesie în contextul izolării; despre burnout; contractarea serviciilor sociale.

Testimoniale

Anonim
Participant Webinar

„Să continuați astfel de acțiuni! Sunt deosebit de utile, chiar și așa în online. Mă ajută să mă conectez cu persoane din domeniul meu profesional, să-mi completez cunoștințele, să-mi îmbunătățesc competențele. Webinar-ul de azi a fost foarte bine structurat și bogat în informații. Vă mulțumesc pentru oportunitatea de a vă cunoaște! Rămâneți tot așa, o echipă conectată la realitatea socială. Felicitări!”

Silvia Carauș
Centrul de plasament al copilului Regina Pacis, Chișinău, Republica Moldova
Participant Webinar

„Webinar-ul de astăzi, în lumina timpurilor pe care le traversăm, a fost nu doar interesant, dar și util. Este vital să poți ieși din oala în care fierbi și să înveți din experiența colegilor de breaslă! Mulțumesc mult pentru oportunitatea oferită.”

Iagăr Monica Lavinia
Asistent Social, Cabinet individual de asistență socială
Participant Webinar

„Am participat la webinariile #OameniInTranzitie. M-au ajutat enorm în această perioadă și vă mulțumesc frumos. Au fost hrană pentru suflet și minte. A fost extraordinar. Felicitări și mult succes în continuare. Voi participa cu plăcere la câte întâlniri pot!”

Webinarii încheiate

Supervizarea funcțională. Ce este și cum contribuie la calitatea serviciilor sociale?

04/12/2020

Fundaţia Hanns Seidel RomâniaOrganizația Umanitară CONCORDIA și Asociația „Ține de Noi” vă adresează invitația de a participa la webinarul Supervizarea funcțională. Ce este și cum contribuie la calitatea serviciilor sociale?

Întâlnirea se adresează în mod special profesioniștilor din domeniul social și educațional: asistenți sociali, cadre didactice, psihologi, educatori, manageri în domeniul social, coordonatori de programe și proiecte, dar și personalul administrativ din cadrul organizațiilor (publice sau private).
 
Conținutul evenimentului

Criza COVID-19 nu s-a dovedit a fi doar o criză legată de sănătate, ci are deja un impact determinant asupra vieții multor persoane vulnerabile (care trăiesc în mod precar în comunități sărace, care și-au pierdut locul de muncă, copii și familii care se confruntă cu malnutriție, violență domestică și acces redus la educația online).

Rolul organizațiilor care oferă suport celor mai vulnerabili a devenit în acest context și mai important, specialiștii serviciilor publice și private fiind supuși în această perioadă unor ritmuri de lucru și mai intense, în condiții noi (muncă online, distanțare), de multe ori și mai expuși pericolului infectării, separarea vieții personale de cea profesională  fiind mult mai dificilă decât înainte.
Acesta este motivul pentru care considerăm că, acum mai mult decât niciodată, este esențial să le oferim profesioniștilor din domeniul social și educațional toate acele servicii de sprijin care să îi facă să se simtă considerați, ascultați și susținuți, pentru a-i ajuta să aibă grijă  de ceilalți.
 
Conceptul de supervizare funcțională, chiar dacă este menționat și promovat în legislația în vigoare în domeniul social, este încă insuficient înțeles. Întâlnirea va pune accent pe înțelegerea rolului și importanței serviciilor de supervizare funcțională, ca posibilitate de oferire a unui spațiu de ventilare a emoțiilor, reflecție asupra proceselor în vederea îmbunătățirii acestora, prevenire a burnout-ului și creștere a motivației și satisfacției la locul de muncă . Participanții vor înțelege care este diferența între supervizarea funcțională cu rol de suport și supervizarea profesională realizată de cele mai multe ori de un superior ierarhic în scopul verificării respectării unor politici și proceduri.

Pornind de la experiența de peste 3 ani acumulată în implementarea acestor servicii la nivelul Organizației Umanitare CONCORDIA, ne dorim să explorăm împreună beneficiile pe care aceste servicii le pot aduce pentru profesioniștii din domeniul social și educațional.

Educația financiară în cadrul procesului educativ din România

19/11/2020

#OameniInTranzitie 
Educația financiară în cadrul procesului educativ din România
19 noiembrie 2020, interval 16:00-18:00, online (prin Zoom)


Fundaţia Hanns Seidel RomâniaOrganizația Umanitară CONCORDIA și Asociația „Ține de Noi” vă adresează invitația de a participa la webinarul Educația financiară în cadrul procesului educativ din România.

Educația financiară reprezintă o abilitate de viață esențială indiferent de vârstă, studii, context, iar dezvoltarea acesteia este o prioritate pentru toți cei implicați în domeniul social și educațional. Webinarul va facilita accesul  participanților la  experiența de succes a Asociației Educație pentru Viața Reală, experiență dobândită în cei 5 ani de existență a programului Banometruprogram de educație financiară de care au beneficiat doar in acest an peste 4 000 de români și care a primit de curând distincția Gold din partea Community Index. Întâlnirea se adresează în mod special  profesioniștilor din educație și servicii sociale, având în vedere rolul lor de multiplicatori și capacitatea de a amplifica impactul educației financiare în comunitățile în care trăiesc și își desfășoară activitatea.
 
Conținutul evenimentului
Cum bine spuneau colegii din echipa Banometru, pandemia de COVID-19 ne-a trimis în izolare, punând pauză la viețile noastre obișnuite. Ne spălăm mereu pe mâini, evităm contactul cu alți oameni, purtăm măști, ne uităm cu neîncredere la o persoană care tușește.
Dar provocările la nivelul sănătății, al stării profesionale și statusului economic au scos în evidență  în această perioadă importanța asigurării unei ”sănătăți” financiare.
Fiecare dintre noi cunoaște pe cineva care a avut de suferit ca urmare a restricțiilor impuse: unii și-au pierdut locul de muncă sau sunt în șomaj tehnic și nu știu cum își vor plăti facturile și ratele la bancă, altora li s-au diminuat veniturile, iar economiile sunt insuficiente. Puternic afectate rămân în continuare categoriile sociale vulnerabile.
 
Ne punem așadar întrebarea:

  • Cum putem să-i sprijinim?
  • Care este rolul nostru ca educatori, ca profesioniști în social?
  • Cum putem răspunde sustenabil în fața nevoii acestor persoane?
  • Ce înseamnă exemplul personal și care este relația mea cu banii?

Ne va călăuzi în acest sens Cornel Ionescu, expert în educație financiară. Alături de el vom descoperi ce înseamnă bunăstarea financiară si principalele provocări pentru a o obține și vom experimenta câteva concepte cheie cum ar fi: bugetul, comportamentul de cumpărare, evaluarea necesității cheltuielilor, gestionarea datoriilor, valorizarea activelor.

Cui se adresează evenimentul
Întâlnirea este dedicată în principal cadrelor didactice de la nivel preșcolar și al învățământului primar, precum și educatorilor, psihopedagogilor, altor persoane cu rol în educația copiilor (inclusiv persoane care lucrează în cadrul centrelor de zi, after-school-urilor și altor servicii de prevenire a abandonului școlar). Prin participarea la eveniment considerăm că acestea vor înțelege mai bine nevoile copiilor cu ADHD, propriile emoții și stări, ca și modul în care îi pot susține în zona educațională  pentru a se simți mai bine integrați.

Gazdele evenimentului
Moderarea întâlnirii va fi asigurată de Bianca Mătăsariu, care înainte de a fi responsabil pentru cursurile și serviciile de supervizare în cadrul CONCORDIA Academia, a fost cadru didactic. Experiența acumulată în cei doi ani de catedră a ajutat-o să înțeleagă și mai bine provocările cu care se confruntă atât copiii, cât și educatorii și familiile. În cadrul Teach for Romania a fost mentor și facilitator de comunități de învățare pentru profesori, și a contribuit la dezvoltarea S.E.L.F. Camp, un program dedicat cadrelor didactice care are drept obiectiv dezvoltarea unor abilități pentru a-ți putea păstra echilibrul emoțional în relația cu tine și cu ceilalți.
 
Trainer va fi Cornel Ionescu, care  are experiență îndelungată în lucrul cu oamenii, ce se întinde pe mai mult de 10 ani. Economist de profesie, antreprenor și dezvoltator de afaceri, și-a dorit să împărtășească cu alți oameni din greșelile pe care le-a făcut în legătură cu banii, întrucât acestea sunt surprinzător de comune. Cornel este formator acreditat, coach și practician NLP, și reușește să combine toate aceste domenii în mod armonios, oferind astfel o experiență de învățare și descoperire integrată la nivel holistic. 
Întrucât crede într-un viitor în care societatea ajunge să-și reducă lipsurile sociale, economice și... umane, și mai mult decât atât, contribuie în mod activ la asta, a înființat o asociație care vizează dezvoltare durabilă și sustenabilitate, prin educație pentru viața reală.

Modalitatea de înscriere
Întâlnirea va fi organizată online prin intermediul platformei Zoom, iar participarea este gratuită. Estimăm o participare medie de circa 40 de profesioniști din domeniul, dar având în vedere limitările tehnice, vă invităm să vă înregistrați din timp, completând acest formular.

Organizatorii 
Fundaţia Hanns Seidel își desfășoară activitatea sub motto-ul „În serviciul democrației, păcii şi dezvoltării”. Acesta oglindește, într-o formă sintetică, o misiune care a luat ființă în München în anul 1967 și a fost consolidată, de-a lungul celor peste cinci decenii de existență, în mai mult de 50 de state ale lumii. Organizația se angajează în întreaga lume pentru o bună guvernare, pentru democrație, pace, pentru un stat de drept şi dezvoltare durabilă.  

Organizația Umanitară CONCORDIA este o organizație independentă, non-guvernamentală și non-profit, fondată în anul 1991, care are ca misiune susținerea şi (re)integrarea socială, familială, școlară și profesională a copiilor, tinerilor și familiilor aflate în dificultate, spre o viață independentă și autonomă. Prin departamentul său de formare, CONCORDIA Academia, peste 400 de profesioniști din 120 organizații publice și private din România și Republica Moldova au fost instruiți și supervizați în 2019.  

Asociația „Ține de Noi” este o organizație nouă care își propune să creeze comunități active în domeniul politicilor publice economice, educaționale și în domeniul energiei și constituirea unui spațiu de dezbatere în societate legat de problemele guvernării României. Obiectivul principal este de a crea în jurul acestei organizații un adevărat laborator de idei orientate spre societate și un nucleu pentru politici publice viitoare. Promovăm valorile democratice și euro – atlantice ca o șansă pentru modernizarea României. 

Cum sprijinim procesul educativ al copiilor speciali? Copiii cu ADHD și școala în pandemie

30/10/2020

#OameniInTranzitie 
Cum sprijinim procesul educativ al copiilor speciali?
Copiii cu ADHD și școala în pandemie.
30 octombrie 2020, interval 15:00-17:00, online (prin Zoom)


Fundaţia Hanns Seidel RomâniaOrganizația Umanitară CONCORDIAAsociația „Ține de Noi”Asociația FDP Protagoniști în educație și Asociația AD-REM (Craiova) vă adresează invitația de a participa la webinarul Cum sprijinim procesul educativ al copiilor  speciali? Copiii cu ADHD și școala în pandemie.

Prin acest eveniment online  dorim  să  oferim profesioniștilor din domeniul educațional și social din toată țara, posibilitatea de a împărtăși bune practici cu privire la gestionarea provocărilor și modalități de a crea un cadru favorabil actului de educație pentru copii cu cerințe educaționale speciale, mai ales în contextul determinat de criza COVID-19, când acest segment are provocări multiple și un risc mai accentuat de întrerupere a continuității procesului de învățare.
 
Conținutul evenimentului
Numărul de copii și tineri cu cerințe educaționale speciale din învățământul de masă din România este estimat la 63.000, dintre care 29.000 învață în școli speciale și 33.000 în școli de masă. Profesioniștii din domeniu, estimează că cifra reală este dublă, pentru că nu toți copiii sunt diagnosticați corect sau pentru că unii dintre părinți se feresc să solicite acest diagnostic.
Numărul insuficient de logopezi și consilieri școlari, ca și oportunitățile încă reduse de formare a cadrelor didactice, nu fac decât să agraveze această situație.
 
De asemenea, un număr mare dintre copiii cu cerințe educaționale speciale este reprezentat de copiii cu ADHD care, datorită caracteristicilor lor, reprezintă o adevărată provocare pentru noi toți - părinți, educatori, învățători, într-un context care  este deja dificil și imprevizibil (învățământ față în față, hibrid, on line).
Copiii cu ADHD sunt vulnerabili și de multe ori nu fac față învățământului de masă deoarece pentru ei procesul de învățare înseamnă un efort enorm.
Ne punem atunci întrebarea: Cum poate societatea, printr-un parteneriat public/privat, să susțină cât mai bine educația acestor copii ?
 
În cadrul acestui webinar ne propunem să abordăm unul dintre cele mai importante aspecte în lucrul alături de copii cu ADHD - deficitul de atenție. Vom descoperi modalități prin care putem să îmbunătățim capacitatea de atenție în clasă și să susținem atenția în cadrul activităților  online.
De asemenea, evenimentul va avea ca invitat un reprezentant al Asociației AD REM ce va prezenta un studiu de caz din județul Dolj, o perspectivă locală care poate contribui la înțelegerea provocărilor concrete cu care se confruntă copiii cu nevoi speciale din acest județ, reprezentativ pentru marea majoritate a județelor cu resurse mai limitate.

Cui se adresează evenimentul
Întâlnirea este dedicată în principal cadrelor didactice de la nivel preșcolar și al învățământului primar, precum și educatorilor, psihopedagogilor, altor persoane cu rol în educația copiilor (inclusiv persoane care lucrează în cadrul centrelor de zi, after-school-urilor și altor servicii de prevenire a abandonului școlar). Prin participarea la eveniment considerăm că acestea vor înțelege mai bine nevoile copiilor cu ADHD, propriile emoții și stări, ca și modul în care îi pot susține în zona educațională  pentru a se simți mai bine integrați.

Gazdele evenimentului
Moderarea întâlnirii va fi asigurată de Bianca Mătăsariu, care înainte de a fi responsabil pentru cursurile și serviciile de supervizare în cadrul CONCORDIA Academia, a fost cadru didactic. Experiența acumulată în cei doi ani de catedră a ajutat-o să înțeleagă și mai bine provocările cu care se confruntă atât copiii, cât și educatorii și familiile. În cadrul Teach for Romania a fost mentor și facilitator de comunități de învățare pentru profesori, și a contribuit la dezvoltarea S.E.L.F. Camp, un program dedicat cadrelor didactice care are drept obiectiv dezvoltarea unor abilități pentru a-ți putea păstra echilibrul emoțional în relația cu tine și cu ceilalți.
 
Simona Carobene, specialist în educație și pedagogie, cu aproape 30 de ani de experiență în mediul educativ și social, ne va călăuzi pe parcursul întâlnirii. După mai bine de 7 ani în  care a lucrat în cadrul unei asociații pentru persoane cu dizabilități în Italia, din 1998 coordonează proiecte educative și sociale în România în cadrul Asociației FDP Protagoniști în Educație. În primăvara anului 2020, Asociația FDP a acceptat provocarea de a lucra în mod direct cu copiii cu cerințe educaționale speciale și a deschis în București Centrul Wonder, un centru integrat pentru copii cu CES. Simona este și mama fetițe de 9 ani cu ADHD.
 
Modalitatea de înscriere
Întâlnirea va fi organizată online prin intermediul platformei Zoom, iar participarea este gratuită. Estimăm o participare medie de circa 40 de profesioniști din domeniul, dar având în vedere limitările tehnice, vă invităm să vă înregistrați din timp, completând acest formular.

Organizatorii 
Fundaţia Hanns Seidel își desfășoară activitatea sub motto-ul „În serviciul democrației, păcii şi dezvoltării”. Acesta oglindește, într-o formă sintetică, o misiune care a luat ființă în München în anul 1967 și a fost consolidată, de-a lungul celor peste cinci decenii de existență, în mai mult de 50 de state ale lumii. Organizația se angajează în întreaga lume pentru o bună guvernare, pentru democrație, pace, pentru un stat de drept şi dezvoltare durabilă.  

Organizația Umanitară CONCORDIA este o organizație independentă, neguvernamentală și non-profit, fondată în anul 1991, care are ca misiune susținerea şi (re)integrarea socială, familială, școlară și profesională a copiilor, tinerilor și familiilor aflate în dificultate, spre o viață independentă și autonomă. Prin departamentul său de formare, CONCORDIA Academia, peste 400 de profesioniști din 120 organizații publice și private din România și Republica Moldova au fost instruiți și supervizați în 2019.  

Asociația „Ține de Noi” este o organizație nouă care își propune să creeze comunități active în domeniul politicilor publice economice, educaționale și în domeniul energiei și constituirea unui spațiu de dezbatere în societate legat de problemele guvernării României. Obiectivul principal este de a crea în jurul acestei organizații un adevărat laborator de idei orientate spre societate și un nucleu pentru politici publice viitoare. Promovăm valorile democratice și euro – atlantice ca o șansă pentru modernizarea României. 

Asociația FDP - Protagoniști în educație are ca misiune  promovarea demnității umane a celor mai dezavantajate persoane. La aproape 25 de ani de la înființare, activitatea organizației se concentrează pe patru domenii principale: prevenirea abandonului școlar, sprijin pentru familiile afectate de sărăcie din comunități urbane și rurale, servicii de suport pentru tineri care trăiesc cu HIV/SIDA, servicii de sprijin (sănătate, terapii specifice, activități recreative și de socializare) pentru copii cu cerințe educaționale speciale și părinții lor. În viziunea FDP, fiecare persoană îşi poate valorifica talentele cu care a fost înzestrată.