MANAGER de servicii sociale

Cui se adresează

Programul de formare este destinat directorilor, managerilor, coordonatorilor de echipe și departamente din top și middle management-ul furnizorilor publici și privați din domeniul social și socio-medical.

Structură

Programul prevede un total de 360 ore (120 ore teorie și 240 ore practică ce se realizează în cadrul organizațiilor participanților) pe parcursul a 4-5 luni. Cursurile pot fi organizate față în față sau în format blended (formare față în față alternată cu formare online sincron).

Certificare

Programul de perfecționare este autorizat de către Autoritatea Națională pentru Calificări, iar în urma finalizării cu succes a programului participanții primesc un certificat de absolvire pentru ocupația de „manager de servicii sociale”, cod COR 112039. Asistenții sociali care participă la program au acces la 10 credite (cursul fiind autorizat și de Colegiul Național al Asistenților Sociali din România).

Tematici abordate

Eu ca manager: Management și leadership • Feedback și Feedforward • Tehnici de delegare • Luarea deciziilor • Managementul timpului

Managerul și echipa: Ascultarea activă • Conversațiile în context managerial • Managementul conflictului • Stadiile de dezvoltare ale echipei • Roluri și funcții în echipă • Monitorizarea • Evaluarea și Motivarea echipei

Managerul și organizația: Climat organizațional vs. cultură organizațională • Managementul schimbării • Planificare strategică • Implicarea stakeholderilor • Managementul performanței și al calității • Măsurarea impactului • Storytelling – comunicarea rezultatelor • Învățare la nivel organizațional și inovare

Valoare adăugată

Conținutul cursului este dezvoltat în parteneriat cu Academia de Management Social din Viena și alte instituții europene cu înalte standarde de calitate.

Programul oferă oportunități relevante de networking cu alți profesioniști din domeniul social.

Broșura de program

Cu focus pe leadership personal și organizațional, management-ul echipei și inovare, programul este dedicat managerilor, coordonatorilor de echipe și departamente din top și middle management-ul furnizorilor publici și privați din domeniul social.

Descarcă

Înscrieri

Programul de formare Manager de servicii sociale”

  • Proiecte practice dezvoltate de către participanți în cadrul modulelor cu feedback constant din partea formatorilor
  • Consultanță și mentoring virtual la cerere
  • Stagii practice ca parte integrată a programului de formare în cadrul propriei organizații.
  • Servicii de coaching

Detalii specifice:

Desfășurare curs: aprilie – august 2021
15 zile de formare teoretica, online

Cost curs: 3900 lei
Bursă de studiu acoperă 80% din valoare
18 locuri disponibile

Află mai multe despre condițiile de eligibilitate AICI.

Trimite CV-ul tău, scrisoarea de motivație și declarație de la angajator cu nominalizarea managerului și practicianului care vor participa la curs la adresa academia@concordia.org.ro până pe 31.03.2021.

Testimoniale

Antigona Orlic
Centru de plasament, DGASPC Prahova
Participant la cursul „Manager de servicii sociale” 

„Am primit informații pe care le folosesc atât în viața profesională, cât și în cea personală. După primul modul am înțeles unde greșeam în relația mea cu ceilalți. Acum am mai multă încredere în mine și văd rezultate în munca echipei. Am curajul să cer și să ofer feedback. Ce poate fi mai potrivit decât să începi un proces de schimbare și să simți cum crești împreună cu echipa?”

Maria Ioniță
DGASPC Buzău
Participant curs „Manager de servicii sociale”

„Primul modul mi-a trezit interesul pentru modelele de management și leadership și m-am identificat ușor într-unul dintre ele. Am început să primesc răspunsuri despre identitatea mea ca lider și despre disfuncționalitatea obiceiurilor unui manager care nu-și alocă timp personal. Foarte curând am început să-mi prioritizez obiectivele și sarcinile, să înțeleg importanța delegării. Știu astăzi, la finalul cursului, că nu pot schimba cultura organizațională, dar pot influența climatul organizațional adaptând stilul de management la valorile individuale ale membrilor echipei mele.”

Carmen Scripcaru
Manager Asociația Umanitară ”Il Chicco”
Participant la cursul „Manager de servicii sociale”

„În acest program am învățat cât este de important feedback-ul și feedforward-ul. Am învățat să deleg din sarcinile mele. Cursul m-a ajutat să conștientizez faptul că fiecare persoană este o resursă imensă pentru echipă, iar feedback-ul dat atât în mod informal, cât și formal, poate transforma o persoană și o întreagă echipă.”

Formatori

Adriana Popescu

Absolventă a MBA-ului Maastricht School of Management, Adriana Popescu a cercetat timp de 2 ani, pentru teza sa, factorii care influențează capacitatea de inovare a organizațiilor nonprofit românești.

Cu un background în design, management și evaluare de proiecte și programe din sfera non-profit (educație, social, mediu, dezvoltare comunitară, drepturile omului etc.), Adriana a interacționat cu sute de ONG-uri, în munca sa ca manager de proiecte și programe, ofițer de granturi, evaluator și trainer. Îi place să fie implicată în proiecte diverse, de la lucru la Firul Ierbii până la programe sistemice.

Este într-un continuu proces de învățare și dezvoltare de inițiative, ultimele sale explorări și proiecte fiind în zonele de inovație și design thinking, gândire critică, leadership, învățare și dezvoltare organizațională, gamification.

Citește mai mult

Bianca Buzetto

Lucrează în strâns contact cu sectorul non-guvernamental de aproape 20 de ani.

Lucrul cot la cot cu asistenţi sociali, educatori, psihologi etc. i-a permis să înţeleagă mai bine nevoile domeniului social, deși ca formare de bază este inginer.

Consideră că cele mai importante oportunități de formare pentru ea au fost Masterul în Comunicare şi Marketing realizat la Milano, cel în Managementul Serviciilor Sociale și de Sănătate urmat la Bucureşti, iar mai recent Programul de Inovare și Management în domeniul Social organizat de Fundația Erste.

Experiența celor peste 10 ani în care a coordonat proiecte și echipe, s-a dovedit foarte utilă atunci când i s-a oferit oportunitatea de a deveni formator pe tematici asociate managementului social. Este trainer certificat din 2008, dar cel mai mult a învățat din programul de ToT organizat de Academia de Management Social din Viena și din experiența de formare din cadrul CONCORDIA Academia.

De tot ce înseamnă Monitorizare și Evaluare s-a îndrăgostit în 2004, când a participat la primul său training pe această temă, organizat de UNAIDS. În cei 4 ani petrecuți în UNAIDS România a învățat ce înseamnă dezvoltarea capacității organizațiilor neguvernamentale.

Consideră că a fi formator e un privilegiu, pentru că îi oferă posibilitatea de a învăța în fiecare zi câte ceva de la participanți și colegii ei traineri.

Citește mai mult

Cornel Ionescu

Cornel are experiență îndelungată în lucrul cu oamenii, ce se întinde pe mai mult de 10 ani. Economist de profesie, antreprenor și dezvoltator de afaceri, și-a dorit să împărtășească cu alți oameni din greșelile pe care le-a făcut în legătură cu banii, întrucât acestea sunt surprinzător de comune. Pentru Cornel, discuțiile despre bani, finanțe și felul în care alege o persoană să gestioneze aceste relații cu una dintre cele mai comune concepte și unelte ale unei societăți, reprezintă pasiune investită în crearea unui cadru simplu și de impact pentru diseminarea culturii financiare. Pe lângă asta, Cornel este formator acreditat, coach și practician NLP, reușind să combine toate aceste domenii în mod armonios, oferind astfel o experiență de învățare și descoperire integrată la nivel holistic.

Întrucât crede într-un viitor în care societatea ajunge să-și reducă lipsurile sociale, economice și... umane, mai mult decât atât, contribuie în mod activ la asta, a înființat o asociație care vizează dezvoltare durabilă și sustenabilitate, prin educație pentru viața reală.

Citește mai mult

Miruna Bohâlțea

Formator al Concordia Academia din 2019, Miruna este, înainte de toate, un facilitator al proceselor de învățare. Cu o experiență de peste 16 ani în educația adulților, Miruna creează spații de învățare incluzive și sigure care îmbie la împărtășirea experienței, stârnirea creativității și generarea de idei, identificarea de soluții personale și organizaționale, dezvoltare personală și profesională. Ultimii 6 ani și i-a dedicat cercetării și dezvoltării de programe educaționale în antreprenoriat și management, cu accent pe valori personale și motivație interioară. Principalele arii de expertiză sunt: dezvoltarea capacității organizaționale, scrierea și implementarea proiectelor finanțate din fonduri structurale și de coeziune, managementul achizițiilor publice și private, dezvoltarea competențelor antreprenoriale și manageriale, proiectarea produselor și a serviciilor, consilierea vocațională și pentru dezvoltare personală. Interese: dezvoltarea durabilă a organizațiilor, inovarea proceselor educaționale, crearea materialelor de facilitare a dezvoltării personale pentru copii și tineri.

Citește mai mult

Radu Neuman

Provocările întâlnite în cei peste 20 de ani de muncă în domeniul social, experiența de 13 ani ca formator și evaluator în profesiuni sociale i-au arătat cât de important este să folosim toate oportunitățile pentru a învăța. Crede că putem trăi momente speciale, că există întâlniri în care putem împărtăși stări de spirit, ca în școala pe care o visa Constantin Noica. Crede, de asemenea, că este nevoie de locuri care să facă posibile aceste experiențe. Consideră că un astfel de spațiu este CONCORDIA Academia și pentru el este o mare bucurie să fie parte a acestui proiect.

Citește mai mult

Silvia Mișu

Experiența profesională de 20 de ani de formare și consultanță în managementul de proiect, managementul organizațional, managementul resurselor umane, formare profesională, domeniul de afaceri, o recomandă pe Silvia ca fiind un consultat și formator care poate să abia capacitatea de a se adapta cu ușurință, de analiza sistemic mediul organizațional și individual și de a facilita găsirea celor mai bune soluții adecvate oricărei realități organizaționale. În procesele de dezvoltare organizațională, coaching, formare și consultanță, îmbină tehnici specifice NLP și de analiză tranzacțională. În ultimii 6 ani a creat programe de dezvoltare organizațională, inclusiv planificarea strategică pentru mai mult de 100 de organizații nonprofit, afaceri sociale.

Citește mai mult

Cornelia Burtscher

Are 10 ani de experiență în servicii sociale, în dezvoltarea organizațională în echipa internațională CONCORDIA.

În prezent, Cornelia este supervizor și formator de Management Social și are 6 ani de experiență în formare și supervizare în servicii sociale. A terminat studiile de „Social and Health Management“ la HFH Hamburg și un MBA la IUBH Berlin.

Citește mai mult

Eugen Chihai

Eugen Chihai, de 2 ani angajat al „CONCORDIA. Proiecte sociale” și din 2019 formator în cadrul CONCORDIA Academia. Masterand al Facultății de Drept Internațional al Universtății din Copenhaga și absolvent al ToT-ului în Management Social din Viena.

Orientat să inspire și să-i motiveze pe cei din jur, obișnuit să mute focusul de pe problemă pe soluție. Crede cu tărie în proverbul „Omul sfințește locul" și că în fiecare om poți descoperi calități și însușiri bune.

Citește mai mult

Întrebări frecvente

Criteriile de eligibilitate diferă de la program la program în funcție de acreditarea pe care o are programul de formare (de exemplu: acreditat ANC). La criteriile de participare la curs se mai adaugă cele de certificare. Vă invităm să verificați criteriile de eligibilitate la fiecare curs în parte.

În intervalul anunțat pentru înscrieri vă rugăm să ne trimiteți CV-ul actualizat și o scrisoare de intenție la academia@concordia.org.ro .

Din cauza măsurilor împotriva COVID-19 sunt posibile schimbări de ultimă oră în program (de exemplu: conversia cursurilor fizice într-o alternativă digitală). Participanții la cursurile respective vor fi informați în timp util cu privire la orice modificări și măsuri de siguranță specifice.

Avem în vedere desfășurarea cursurilor în condiții cât se poate de sigure. Cu toate acestea, participarea are loc pe proprie răspundere. În numele responsabiității sociale, în cazul în care ați avut contact cu persoane cu o infecție confirmată sau suspectă cu SARS-CoV-2, vă rugăm să vă abțineți de la participare și, în consecință, să vă anunțați absența. Asigurați-vă că rămâneți acasă dacă prezentați simptome asemănătoare gripei (febră, tuse, dificultăți de respirație).

Pentru cursurile de lungă durată (peste 2 zile) puteți plăti în rate. Pentru modalitățile de plată, vă invităm să contactați persoana responsabilă de curs (anunțată la lansarea programului de formare) sau să ne trimiteți un mail la academia@concordia.org.ro

Cursul Manager în servicii sociale este autorizat ANC, iar participanții care finalizează cu succes examenul de certificare beneficiază de diplome recunoscute la nivel național și european pentru ocupația Manager de servicii sociale, cod COR 112039.

Asistenții sociali care finalizează cu succes acest program de formare pot beneficia de 10 credite acordate de către Colegiul Național al Asistenților Sociali din România.

Pentru acest curs eliberăm la cerere și un certificat recunoscut la nivel european prin rețeaua EURODIR - Rețeaua transnațională europeană a organizațiilor de formare pentru directorii de instituții sociale.

Vă rugăm să verificați la înscriere criteriile de admitere la examen.

Vezi toate întrebările

Resurse

Jurnal

Manager | Modelul de leadership ASOM

Dezvoltarea echipei în vremuri de criză

12/10/2020

Manager | Modelul de leadership ASOM

Cum poți ieși din starea de agitație - în timpul crizei și după aceea

02/10/2020